lørdag 23. februar 2013

Lego

Da var dagen endelig kommet, og vi kunne endelig hente VENTILASJONEN vår. Ahhhh for en lang og kronglete vei for å komme dit


TransporTor måtte vike plass for Ven2`en som fikk æren av å være trekkvogn. Det ble nå slik fordi jeg mått stresse litt tidlig fra jobb på fredag for kunne rekke innom å hente hele ventilasjons annlegget. 
Det hadde vist kommet på tirsdag men det fikk vi med oss.  På fredag skulle jeg purre opp. Jeg søkte i innboksen min etter mail fra min leverandør og der dukket det plutselig oppe en ulest mail som lå i søppel posten. Typisk at sånn skjer når ein går å vente.


ENDEILIG i hus

 Dette må jo være Lego for voksne. Hmmmm det var i vartfall masse deler som skal på plass.


Metervis av rør til å slynge seg rundt på loft og i kjeller



Lydfeller for å unngå vindstøy, støy fra maskin og andre rom (snedig å sette inn til øret, det er som å høre på tomhet.  Også må vi jo ha med islolasjon, vi som skal trekke ca 50% av ventilasjonen vår på den "kalde siden". Altså på loftet ovenfor fuktsperre og huset sin isolasjon


To kjappe bilder av selve aggregatet. Ventilasjonene kommer fra Flexit. Det gikk opp for meg mer og mer utover kvelden etter som jeg prøvde meg frem. Å skru sammen å henge opp de røra er ikke problemer, men alle de små detaljene som gjør at det blir helt opptimalt montert. Vi får komme med masse flere innlegg om hvordan vi løser montering av vår ventilasjon.




Tilslutt hadde vi ett arbeidsuhell, men det var nå hell i uhellet. For bare noen minutter tidligre hadde jeg brukt trappa oppe på stilasett for å kunne komme helt opp i takksperrene. Så når var ferdig med det brukte Bente det som en stol nede på gulvet. Hihi, tydeligvis helt feil bruk, for trappa kollapsa og lille Frøken våknet dagen etter på med et stor rundt blåbrungul merke på rompa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar