søndag 17. mars 2013

Jeg har en plan....

Det var ordene til en norsk super gangster og ordene jeg brukte til Bente når hun lurte på hvordan jeg helt alene skulle klare å få ventilasjons agregattet på 67 kg på loftet.


Og ikke minst gjennom hullet til loftsluk. Som jeg kan innrømme nå for første gang, at det ble aldri sjekket opp om de dimensjonen på agregattet var slik at den gikk opp i hullet.


Ja, det er nå det gjelder: etter en handletur på Biltema ble det kjøpt inn stropper og talje.
Og tilværs skal vi, men med lange stropper måtte vi justere litt med trevirke ;)
Ja dette er en plan som nå begynner å ligne noe i go gammel Olsenbande stil. 
Jeg sa jo at jeg har en plan ;)

 

Ready for take off...



Oooooo, for en gled. Meeeeen det var gjerne litt for kjapt å glede seg, den ble kort varig......


Hit men ikke lenger, ups en liten feilbergning i planen min. Jeg har jo heller ikke noe "amatører! idioter! pappskaller og hengerumper" å skylde på at alt ikke gikk etter planen.

Så hva gjør man da, jo man dytter agregattet helt til siden i luke åpningen, smyger den slanke kroppen min fordi ;) Står så på stilasjen tar ageregatet på nakken og løfter med beina til det sier knepp i nakken, og man klarer å lure agregattet over kanten å skyve det inn på lofts gulvet.
Victory is sweet.






Kunstnern i meg kom fram.










Planen var å ha ventilasjonen liggende slik som på bildet, men det var ikke nok tak høyde på loftet til faktisk kunne åpne agregatet. Liten bommert det når du gjerne vil skifte filter å kunne rengjøre litt inn i der.


Så ble det å teste ut denne plasseringa. Stay tuned for rest of the building.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar