fredag 3. august 2012

Skattejakt på Ivar og siste rivingsarbeid

Utrolig kva folk hive på Ivar. Disse fem tallerknene fant me i porselenskontaineren. Lagt fint nedi, kefor ikkje gi det bort på byttebua i stede for? Ein tallerken med kopp koste 550.- i butikken.

Då har me plasta taket i nye delen av stua og far var med å lekta taket. Han er ein mester på det mesta:) Utrolig godt å få så mye god hjelp. Med radio i hørselsvernet tralla og sang han og lektene bare føk opp;)

 Voila!!!!

Her har me flytta veggen litt innover for å få plass til ei svingtrapp. Herligt å få litt gode plass, sånn at du sleppe å gå sideveis ned trappa;)

Her er Semming i full gang med å skifte ut balkongdøra. Den nye døra var blytunge så det var godt me fekk bærehjelp av far. Døra kjøpte vi for hos Stensland og Byberg som hadde noen dører igjen etter ein feilbestilling.
 Liiiite grann fuktskader på den gamle døra.
 Nå har me fjerna mye av stenderverket for å gjere klar til å lage nye dør inn til soverommet. Nå skal den meir stå på skrå og og så tar me ein del av "hennas" soverom så eg presterte å sei;) På venstre side skal me prøve å få til ein liten "walk in".
 Her har me begynt å plasta dei to soveromma. Etterpå skal me plaste taket og så lekte veggene og kryssisolere veggene.



Ennå eit lass til vår kjære Ivar:)

Riving av bad på agendaen. Følte meg ganske flinke når eg kappa av vasken og doen. Litt redde for at Semming hadde glemt å skru av vannet...hehe, men det gjekk fint. Til og med badekaret klarte eg å drasse ut aleine. Stolt!
 Veggene var ikkje heilt lette å få laus nei...sjokk!
 Sjekk det lilla badet!.
 Fram med pikka som me har lånt av Eivind Finne. Den var gull verd! Tusen takk for lånet:)

Jammen godt de hadde god armering i betongen.....hønsenetting...skeptisk.

Imponert over isoleringa? Eg har nå lært at ein skal bruke så mange heile flater som mulig, og vartfall ikkje knø det inni veggen.

 Gode jenter som kom å holdt meg med selskap og grilla middag med meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar