torsdag 19. desember 2013

Barnerom og trapp

 Då har me fått malt barnerommet kvitt på tre vegger og den siste ein gråblå farge som hetter Gustaviansk Blå. Eg er ikkje så veldig fan av for mye farger og spraglete ting, så når eg sko velge dekor på barnerommet så falt eg for stjerner. Printa ut ein mal på nett og brukte maskeringstape for å lage omrisset. Malte ein gong inni maskeringa med veggfargen for å forhindre at den kvite fargen sko blø igjennom. Så mala eg to strøk med kvit oppå. Blei positivt overaska over kor skarpe kanter eg klarte å få.
 Nå begynne rommet å ta form. Mangler bare gulvlister og dør så er vartfall barnerommet klart for lille nurket i magen:)

I gangen er det lågt opp til ytterdøra, så det gikk ikkje ann å legge vannbåren varme. Så me la ei tynn varmematte i gangen under laminaten. 


Pappa Fosse er i full sving med å dekke over den fantastisk flotte grønnfargen i trappeoppgangen. Siste rest av gammelt hus, som kan ses fra første etasje vartfall.

Elin har vært sjef for å pusse trappa og gjere den klar for maling. Planen er etter hvert å kjøpe ny trapp som ikkje er så bratt og har ein sving nederst. Men det ligge ganske langt fram i tid. Mye som må gjøres før det. Så då får me lage trappa så fin som mulig. Før låg det gulvbelegg i trappa, og når me reiv opp det så kom selvfølgelig ikkje underlaget til gulvbelegget med. Så det måtte pusses vekk. All ære til Elin som holdt ut vibrasjonene i pussemaskinen, du blir ganske nummen etter hvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar