lørdag 9. juni 2012

Det går framover:)

Då har me fått laga vegg oppe i taket som skiller stueloftet fra loftet over terrasen. Viktig å isolere slik at det ikkje blir fukt når kald luft møter varm luft. Bak isolasjonen har me asfaltplater. De var ganske kjekke å skru fast, vartfall heilt ytterst;) Låg oppe på sperrene og balanserte med glavaen i nasehåra...
Me har montert ventiler for å få litt luftgjennomstrømming. Som du ser på bilde og så er me og ferdige med å montere de loddrette stenderene. Så nå er det bare å få inn det elektriske og kryssisolere...osv;) Babysteps;)


Då har me tatt ned vegg og stenderverket i veggen mot gangen. Stenderverket var så pinglete at me ville lage eit litt meir stødig.

Når me hadde tatt ned stenderne i veggen så fant me ut at det var ein smarte ide å flytte veggen ca 20 cm. Då fekk me plass til eit ekstra hengeskap og eit 50 cm høyskap ekstra på kjøkkenet. Og skap plass får me aldri nok av;) I den første leiligheten min hadde eg sukker og hvetemel i garderobeskapet i gangen;)

Erlend har begynt på det elektriske. Det gjekk i ein fei! Så herlig å sjå boksene poppe opp på veggene. Litt stress å bestemme kor me skal ha dei forskjellige tinga så tidlig i byggeprossesen, men satse på det blir bra.

Her er Snille Stig som kom ein lørdag for å hjelpe. Herlig med litt ekstra hjelp.
Prosjektet denne lørdagen var å støtte opp taket, ta ned bæreveggen og sette opp ein limtredrager på søyler for å holde taket. Som dåkk ser så trengte me Stig sine sterke muskler til oppdraget;)


Dette blidet blei tatt FØR Semming fant ut at limtredrageren var 4 cm skeiv;) Men det ordna seg, Semming ordne opp som alltid.

                                                                             Voila!


Mens guttane holdt på å styre inne så var eg ute å reiv borda rundt ventilene som me har tatt vekk. Etterpå fekk eg hjelp av Erlend til å sette de opp, si eg fant ut det var litt vanskelig å måle rett både oppe og nede samtidig som eg sko holde planken fast på samme plass;)

Eg isolerte først innerst i taket sånn at me sleppe å krype så langt inn når me skal opp på sperrene og legge i ioslasjon på plastikken. Sperrene har ikkje 60 cm mellom som er vanlig nå til dags, derfor blir det mye kutting av isolasjon. Men alt går:) Me har først 15 cm opp mot taket og så 10 cm.


Til slutt etter eit bilderas tenkte eg å vise de flotte vindua våres. Han som har mala disse har ikkje akkurat vært stødig på handa på sine gamle dager;) Men kred te han, han malte de vartfall;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar