onsdag 22. august 2012

Ny spalte

Nå er det på tide å gi livstegn på denne siden igjen. Vi har vel alle hatt det så travelt at bloggen ikke har vært noe særlig prioritert. Men nå er det på tide å lage og åpne en ny spalte på siden vår. Så velkommen til:

 
TransporTor og Semming anbefaler:
 Her kommer vi til å anbefale produkter, nett steder, butikker og andre shjow ting vi snubler over og snoggler (Bente sitt ut trykk for å goggle og smugtitte. Red. anm) .
 
Kan begynne med et produkt jeg fant i bladet Gjør det selv nr: 10/2012. Der har det testa ut en syklon. Jeg kan gjøre oppmerksom på at internett adr som er i artikelen er feil. Jeg ble umiddelbart fasinert og gikk til inn kjøp av Dust Deputy.
Man får også kjøpt syklonen løst, noe som jeg heller anbefaler. Jeg trodde jeg tok snarveien med å kjøpe settet.   
Jeg har Karcher støvsuger å måtte lage overgang og styre med slanger, så kjøp heller bare syklonen og slipp billigere unna, for uansett må du styre med slanger for å få det til å passe.
Her er en liten film av syklonen i action, beklager at filmen er filmet sideveis.
 


 
Syklonen står for det meste på sagene vi bruker i byggingen og har allerede fått kjørt to fulle slike bøtter uten å måtte koste på flere dyre støvsuger poser. Denne kan også monteres inn før en eventuell sentralstøvsuger og i sånn måte har nytte for seg også etter bygge prosessen.
 
 
Prinsippet bak seperasjon med syklon er at: Inne i huset syklonen dannes det en høyhastighets luftstrøm som går i et roterende mønster fra topp (den vide delen) til bunn (smale delen), før lufta går ut igjen av syklonhuset gjennom senteret av syklonen i en rett linje. Partiklene vil på slutten av den roterende luftstrømmen ha så mye masse at de ikke lenger klarer å følge den og vi da bli slynget ut til siden og falle i bunn av bøtta.
Bildet er lånt fra wikipedia
 
Til slutt et lite bilde av hverdags galskap. Det var mange turgåere som sperret øynene opp når jeg sto og støvsugde veien etter at Bente hadde klippet hekken. 


Har du erfaringer, tips eller triks så må du bare dele det med oss i kommentar feltet

2 kommentarer:

  1. etter masse leting i bloggen fant jeg artikkelen jeg var på jakt etter :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Bra vi kan hjelpe deg med det du jakter etter da

      Slett