mandag 10. september 2012

Plasting og gisseltaking

Når eg tror eg har saga det siste lassen med ved, så vips der komme det eit stort lass til. Eg følte meg ganske smarte når eg kom på at stigen fra loftsluka kunne være geniale for å stoppe veden i vedstabelen min. Bak stigen ligg silencio platene som skal i gulvet, de få ganske lett merker, så greit å ver sikker på at veden ikkje plutselig ligge oppå de.

Nå har me endelig fått isolert ferdig på loftet i den lave delen av stua. Herlig at me kan stryke det av på lista. Semming som meldte seg frivillig;) Eg liker ikkje å balansere oppe på stenderverket og isolere, syns det er utfordrende nok å isolere på bakkenivå med all kløinga om eg ikkje skal utfordre balansekunnskapene mine og.

Her ser dåkk ventilene inn til det loftet som er over terrassen. For å komme oss opp der nå må me klatre opp luka som er på terrassen. Før var det åpent inn på heile loftet, men det blir visst problemer når varm luft møter kaldt luft fra terrasseloftet.
Me har så vidt begynt å isolere taket over soveromma. Men det er noe som me kan gjere i ledige stunder, det springe ikkje av ennå;)

Her har me fått plasta heile taker på soveromma, badet og gangen.
Me har laga hull til loftsluka som skal ver i gangen, for å komme opp på loftet over soveromma og badet. Der skal det mest sannsynlig stå ventilasjonen og minst eit halvt tonn rot;)

Luka skal gå i flukt med takgipsen så me må vente litt med å instalere den.

Me har litt lite hjelpere for tida, derfor har me begynt å ta til gissel de få som kommer;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar